.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نگاهی تحلیلی به رقابت های انتخاباتی مجلس نهم در غرب گلستان
عین الله تاجیک
نگاهی تحلیلی به رقابت های انتخاباتی مجلس نهم در غرب گلستان


شهرستان بندرگز و نوکنده:   دکتر محمد جواد نظری مهرفرزند شهید و متولد سال ۱۳۴۵ شهر نوکنده که پیش از حضور در مجلس شورای اسلامی دوره هشتم از حوزه انتخابیه کردکوی در شهرستان گرگان دانپزشک بود، او پیش از تجربه انتخابات مجلس هشتم ،یکبار در انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان و بار دیگر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا نامزد شد که در هر دو انتخابات قبلی ناکام ماند.پیروزی احمدی نژاد در انتخابات سال ۸۴ ریاست جمهوری و حضور منوچهر متکی،داماد نظری مهر در کابینه دولت نهم به عنوان وزیر امور خارجه فضایی را بوجود آورد که او با این پشتوانه مستحکم، انگیزه لازم برای حضور در انتخابات مجلس هشتم را از حوزه انتخابیه کردکوی پیدا کند.

منوچهر متکی که در سابقه کاری خود افتخار نمایندگی اولین دوره مجلس شورای اسلامی از همین حوزه انتخابیه را دارد بعد از ناکامی در انتخابات مجلس ششم و عدم راهیابی به مجلس از این حوزه انتخابیه،حضور برادر خانم خود را در انتخابات مجلس هشتم فرصت مغتنمی دانست تا با سازماندهی مجدد حامیان خود در منطقه تمام تلاش خود را برای موفقیت او بکار گیرد. اصولگریان استان در قالب گروه ۵+۶ جبهه متحد اصولگرایی ،سید احمد علوی را به عنوان نامزدمنتخب خود برگزیدند و از او حمایت کرد .

نظری مهر بر خلاف نظر جبهه متحد اصولگرایی نه تنها از رقابت انتخاباتی مجلس هشتم کنار نکشید بلکه با حمایتهای پشت پرده متکی حمایتهای مردم منطقه بویژه مردم بندرگز،نوکنده و بخشی از ترکمن صحرا توانست در مرحله اول سایر نامزدهای فارس را پشت سر گذاشته و با حکیم فیروزی از شهرستان ترکمن به دور دوم انتخابات راه پیدا کند.او دور دوم انتخابات را با ۷۴ رای بیشتر از حکیم فیروزی برد و حدود ۴ سال پیش بر صندلی سبز مجلس دوره هشتم نشست و در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس فعالیت او ادامه دارد.

او در این دوره از انتخابات نیز بار دیگر نامزد انتخابات مجلس خواهد شد . برخی از فعالان سیاسی، با توجه به شرایط انتخاباتی کشور و حضور متکی در جبهه متحد اصولگرایی و احتمال ۹۰ درصدی حمایت جبهه متحد اصولگرایی از او از یک سو و راه اندازی کار افرادی که به او مراجعه داشتند و ایجاد وفاداری به خود در برخی از اقشار جامعه و معروف شدن به مردانگی و وفای به عهد در میان آنها از سوی دیگر شانس مجدد حضور او را در مجلس افزایش داده است.

اگر چه در هفت دوره قبلی مجلس،هیچ یک از نمایندگان برای دو بار از این حوزه انتخابیه به مجلس راه نیافتند؛ اما هواداران نظری مهر معتقدند که او با توجه به خدماتی که به مردم منطقه ارائه کرده ،امیدوار است که در مرحله اول با رای بالا برنده انتخابات شده وبرای دومین بار به مجلس راه پیدا کند. تخقق این خواسته هواداران دکتر نظری مهر چندان آسان نخواهد بود.

حامیان دولت و طرفداران احمدی نژاد در منطقه دوست ندارند تا او دوباره به مجلس برود و برای عدم موفقیت او در این دوره بسیار فعال هستند.او نتها نماینده مجلس استان است که به همراه ۷۸ نماینده دیگر مجلس، نامه سئوال از رئیس جمهوری را امضا کرده است.نظری مهر همچنین در شهرستان بندرگز که پایگاه اصلی آرای او در انتخابات مجلس هشتم بود با چالش جدی مواجه است.

اختلاف عباس محمدی نماینده مردم منطقه در مجلس پنجم با او از پرده برون افتاد و بعد از زد و خورد او و محمدی در چند ماه پیش در مجلس شورای اسلامی، این محمدی بود که عزم خود را جزم کرد تا با صف آرایی سیاسی و جبهه بندی در برابر نماینده در انتخابات این دوره مجلس با او تسویه حساب کند.محمدی و طیف او بعد از جواب رد شنیدن از سوی مرتضوی امام جمعه و میرکریمی از چهره های سرشناس بندرگزی مقیم مشهد برای حضور در انتخابات و رقابت با نظری مهر، غفار عسگری یکی از فرهنگیان بندرگز را برای رقابت با نظری مهر انتخاب کردند. عسگری با توجه به حضور در دور قبلی انتخابات به عنوان نامزد مستقل،این بار حمایت عباس محمدی و طیف او را از خود فرصت مناسبی یافت تا بتواند در این قالب وزن سیاسی خود را برای ورود به مجلس دوباره بسنجد.

در شرایط حاضر برخی از هوادارن نظری مهر با همان نگاه قبلی به غفار عسگری و پایگاه رای او نگاه می کنند. اما دو قطبی شدن رقابت انتخابات در بندرگز و به میدان آمدن دو طیف متکی و محمدی در آینده رقابت دکتر نظری مهر و عسگری را دیدنی خواهد کرد. با توجه به شرایط بوجود آمده برخی از تحلیلگران برای عسگری شانس خوبی قایل هستند. برادران ایرجی همیشه پای ثابت انتخابات مجلس منطقه هستند و در این دوره به نقل از یک منبع آگاه در روز دوم یک نفر از این برادران ثبت نام کرده است.پایگاه رای ایرجی ها در بندرگز طیف چپ سنتی و اصلاح طلب می باشد. تبلیغات منفی علیه نظری مهر در شهر کردکوی زیاد می باشد.

او همانند انتخابات گذشته علاوه بر بندرگز و نوکنده ،تمرکز فعالیت خود را بر روی جلب آرای مردم ترکمن صحرا و روستاهای شهرستان کردکوی گذاشته و در شرایط مشارکت حداقلی مردم شهر کردکوی به کسب آرای قابل توجه از آنها در این دوره چندان امیدوار نیست.


شهرستان کردکوی:
از ابتدای امسال در شهرستان کردکوی به صورت مشهود و جهت دار ،عبدالرضا ساور مشاور و مدیر کل حوزه وزارتی وزیر سابق تعاون و احمد سردار زاده شهردار سابق کردکوی فعالیت انتخاباتی خود را شروع کردند.

ساور تجربه ۲۵ ساله مدیریت در پست های مختلف دارد.او معاون برون مرزی صداوسیما،مدیر کلی صدا و سیمای مرکز خوزستان،معاون پارلمانی ،حقوقی و امور استانهای سازمان تربیت بدنی وپیش از استعفا مشاور و مدیر کل حوزه وزارتی دکتر عباسی وزیر سابق تعاون بوده است. ساور در صحن علنی مجلس و در روز رای گیری وزارت ورزش و جوانان برای عباسی فعالیت کرد.

بارفتن عباسی از وزارت تعاون به وزارت ورزش و جوانان،ساور نیز به همراه او به این وزارتخانه رفت . بدلیل ممنوعیت قانونی، او از سوی وزیر به عنوان نماینده تام الاختیار در امور جوانان انتخاب شد.او اکنون در خیابان افریقا و در ساختمان امور جوانان دفتری دارد که گفته می شود بر کارهای اکبری معاون سازماندهی امور جوانان وزارتخانه نظارت کلان دارد. ساور خود را کاندیدا ی مستقل با خاستگاه سیاسی جبهه اصولگرایی معرفی می کند . برخی از مخالفان او به استناد مسئولیت او در نهاد ریاست جمهوری به عنوان مشاور حقوق بین الملل دفتر رئیس جمهوری در دوره رحیم مشائی تلاش دارند تا او را کاندیدای دولت در منطقه معرفی کنند.

ساور در جلسات مختلف با بیان وفاداری خود به ولایت ،به شدت اتهام ارتباط خود به حلقه انحرافی و تیم رحیم مشائی را رد کرده است.بر اساس بررسی های انجام شده از فعالیت های انتخاباتی و جلسات برگزار شده در شهرهای مختلف از سوی ساور،او در گمیشان توانسته است افراد موثری را برای فعالیت در ستاد خود جمع کند و تاکنون جلسات مختلفی را برای او در سطح شهر و روستاهای اطراف برگزار کردند.حضور یکی از حامیان ساور در شورای شهر گمیشان و برنامه ریزی برگزاری جلسات از طرف او و رابطینش در سطح این شهرستان او را امیدوار کرده است که بر خلاف دور گذشته انتخابات در این دوره بتواند رای خوبی از مردم ترکمن صحرا بویژه شهرستان گمیشان بدست آورد. ساور که تجربه ناموفق حضور در انتخابات مجلس ششم را هم دارد این بار عزم خود را جزم کرده است تا برنامه ریزی دقیق تر و حساب شده پیروز این دوره از انتخابات باشد.

سید صابر حسینی یکی از اعضای دور اول شورای اسلامی شهر کردکوی پذیرفت به عنوان رئیس ستاد انتخابات در کردکوی در کنار ساور فعالیت کند. انتقاد حسینی به عملکرد نظری مهر نماینده کنونی مجلس و سردار زاده شهردار سابق که هر دو از رقیبان ساور در این دوره از انتخابات می باشند؛ این انگیزه را در او بوجود آورد که بتواند با فعالیت در این ستاد و ارائه مشاوره و برنامه به ساور برای موفقیت او تلاش کند. ساور نیز همانند دیگر نامزدها تلاش دارد تا در ولاغوز که اکنون یکی از محلات بزرگ شهر کردکوی است ،جلسات منظم انتخاباتی داشته باشد.حساسیت مردم محله های ازگرد و تپه سر ولاغوز سبب شده است تا با قرار گرفتن دو نفر از محله ازگرد در ستاد اصلی ساور،حساسیت تپه سری ها برانگیخته شده و خواستار توجه او به تمامی محلات ولاغوز شوند.برخی از آگاهان سیاسی معتقدند که بدلیل حضور نداشتن تمام وقت ساور در منطقه و آمدن روزهای آخر هفته برای فعالیت انتخاباتی در چند ماه گذشته سبب شده است تا تشکیلات قوی او در سطح منطقه شکل نگرفته و این تلاشها نیز بدلیل سنگین بودن رقابت در این دوره از انتخابات به همین دلیل به موفقیت منتهی نشود.

البته با توجه به حضور ساور در هیئت مدیره باشگاه استقلال و دیگر برگ برنده ها و حمایتهایی که در آینده و ایام تبلیغات انتخاباتی به کمک او می آید؛ قطعا در تغییر فضای رقابت انتخاباتی و نتایج آن تاثیر گذار خواهد بود.

احمد سردارزاده متولد ۱۳۵۶، مهندس عمران و فارغ التحصیل مدیریت اجرایی گرایش مدیریت پروژه های عمرانی دانشگاه مازندران که دارای پرونده پایه دو اشتغال بکار از سازمان مسکن و شهرداری و پذیرفته شده بعنوان کارشناس رسمی دادگستری در سال ۸۶ کانون کارشناسان استان گلستان در رشته ساختمان و درکنار آن گذراندن دوره های کار آموزی است . جوانی است که بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه مازندران در رشته عمران ، ناشناخته بود . با تشویق دو تن از خبرنگاران فعال شهرستان و گرفتن مشاوره از این دو در جلسات مختلف قبل از انتخابات دور دوم شورای اسلامی شهر کردکوی با شعار بدنبال یک هوای تازه تر ، اولین حضور انتخاباتی خود را تجربه کرد.تجربه ایی که با زحمات دوستانش در آغاز راه و با هدف دمیدن هوای جوانی به کالبد مدیریتی شهر نتیجه داد و او توانست به عنوان عضو علی البدل شورای شهر برگزیده شود.روحیه بلند پروازانه و غرور حاصل از نتیجه این انتخابات سبب شد تا او در هفته اول بعد از اعلام نتایج، بجای تشکر از دوستانی که در بدست آوردن این جایگاه برای او نقش داشتند؛ مدعی شود که رای بدست آمده برای او همانند رای مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به سید محمد خاتمی ناشی از شخصیت او بوده است. تندروی او در جلسه خصوصی با حلقه اصلی حمایت کننده او سبب زاویه دار شدن افراد این جمع با او شد .

نفوذ سیاسی این جریان در فضای سیاسی اصلاح طلبانه دولت آن زمان سبب شد تا ماههای بعد سردارزاده برای رهائی از نظارت پروژه ها در اداره کل نوسازی مدارس و گرفتن مسئولیت در استان و یا شهرستان کردکوی، ارتباط با یکی از جوانان عضو مشارکت استان و خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی را تنگ تر کند.او برای بدست آوردن دل او و فراموش شدن تندروی صورت گرفته در منزل این عضو مشارکت علیه زحمات این گروه انتخاباتی،همه کاری را به انجام رساند.او برای ارتباط با حسین رفعتی رئیس وقت جبهه مشارکت استان و مدیر کل سیاسی استانداری از این که هر روز صبح به درب منزل این خبرنگار در کردکوی برود و او را با ماشین خود به درب خبرگزاری ایرنا برساند دریغ نداشت.

بعد از افول دولت اصلاح طلبان ،سردار زاده با تجربه سیاسی که در این مدت برایش حاصل شد در انتخابات سال ۸۴ ریاست جمهوری در کردکوی ازحامیان هاشمی رفسنجانی در کردکوی بود. در همان زمان او نیم نگاهی به ستاد معین در کردکوی داشت.دو مرحله ایی شدن انتخابات مجلس هفتم و آمدن دو ترکمن به دور دوم فضایی را بوجود آورد تا او با استفاده از موقعیت بدست آمده در انتخابات شورای شهر مورد توجه ایری و حامیانش قرار گیرد.راهیابی ایری به مجلس فرصتی را برای او فراهم ساخت تا به عنوان رئیس دفتر نماینده در شهرستان کردکوی انتخاب شود.حضور او در این مسئولیت فضائی را برای او بوجود آورد تا با استفاده از این جایگاه نسبت به مهره چینی در ادارات شهرستان و فرستادن افراد همسو به شورای شهر دوره سوم برنامه ریزی کند.

با انتخاب محمود احمدی نژاد در سال ۸۴ به عنوان ریئس جمهوری و قرار گرفتن او در کنار دکتر ایری که در مجلس جزو نمایندگان اصولگرا بود سبب شد تا او نیز برای بهره بردن از این مناسبات سیاسی چراغ اصولگرائی خود را روشن کند.او که با روحیه بلند پروازانه ایی که داشت از هر فرصتی برای رسیدن به خواسته های خود استفاده کرد.از ۶ سال پیش او در کنار ایری قرار گرفت تا بتواند روزی خود او بر روی صندلی سبز مجلس بنشیند.

او در ذهن خود راه رسیدن به این جایگاه را در یک نقطه می دید و آن هم از دریچه شهرداری کردکوی.او می بایست برای رسیدن به شهرداری ابتدا برای فرستادن اکثریت اعضای همسو به شورای شهر تلاش کند. او در انتخابات گذشته شورای اسلامی شهر کردکوی به عنوان رئیس هیات نظارت بر انتخابات فعالیت داشت. فعالیتهای انتخاباتی او برای تشکیل یک ائتلاف از نیروهای همسو با خود تا حدودی جواب داد .با انتخاب اعضای فعلی شورای اسلامی شهر او تا حدودی به شهردار شدنش امیدوار شد اما در این میان دو عضو شورا بشدت با او زاویه داشتند و مخالف شهردارشدنش بودند.او که مسیر ترقی و پیشرفتهای بعدی خود تنها در شهردار شدن می دید به هر دری زد تا بتواند رضایت این عضو شورا را برای بدست ۴ رای از ۵ رای بدست آورد.

او از امام جمعه شهر کمک خواست و رایزنی امام جمعه و جلب رضایت عضو چهارم شورا موثر افتاد و او از اول خرداد ماه سال ۸۶ به عنوان شهردار کردکوی معرفی شد.او که همزمان برای شکل دهی جریانی در سطح شهر برای شهردار شدن تلاش کرد در انتخابات مجلس هشتم با تنها گذاشتن دکتر محمد قلی ایری در دور اول انتخابات مجلس هشتم خیلی فعال نباشد . بعد از راه یافتن نظری مهر به دور دوم انتخابات از طریق عبدالله مازندرانی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر به حلقه حامیان نظری مهر پیوست.

او برای تکمیل حلقه حمایتی خود درسطح شهرستان، در همان دوره ریاست دفتر دکتر ایری بیشترین خدمات را به احمدی فرماندار سابق کردکوی داشت.ارتباط این دو بعد از شهردار شدنش گسترش یافت و این دو شدند یار غاریگدیگر.تا جائی که شهردار و فرماندار که هر دو ساکن گرگان بودند. صبح ها شهردار از شهرک دخانیات به شهرک بهزیستی می آمد و با گرفتن فرماندار او را به سر کار می برد.

بعد از گذشت یکسال از حضور نظری مهر در مجلس تحرکات احمدی فرماندار و هم عرض آن شهردار کردکوی سبب شد تا نظری مهر سریعا نسبت به برخی از تحرکات که نشان از تخریب عملکرد او داشت واکنش نشان دهد.از اشتباهات نظری در انتصاب برخی از مسئولان در شهرستان که به اعتراف یکی از نزدیکان نظری مهر تمامی آنها توسط مازندرانی در مشورت با سردازاده انجام می شد و همچنین دفاع و رای نابجا او در شورای حل اختلاف برای پرونده برادر سردارزاده عضو شورای شهر که با شکایت یک عضو علی البدل بدلیل عدم سکونت در استانداری گلستان بررسی شد بگذریم؛ در ادامه راه عمق اختلافات شهردار سابق و نماینده از پشت پرده برون افتاد و به رسانه ها کشیده شد.

شهردار سابق کردکوی که از اهمیت اطلاع رسانی خدمات خود به شهروندان آگاه بود با در اختیار گرفتن و حمایت از ویژه نامه جام جم کردکوی و توزیع خانه به خانه آن از سوی پارکبانان شهر در تکمیل چرخه تبلیغاتی خود با هزینه ۲۰ میلیونی تومانی کتاب ۳۰ ماه خدمت خود را با عکس های مختلف خود به چاپ رساند و با برنامه ریزی و ساماندهی پاکبانهای شهر از تجمع و حضور مردم در غروب پنج شنبه در آرامستان شهر هم نگذشت و در کنار درب خروجی آرامستان از سوی پاکبانها به شهروندان ارائه می شد.گلایه نظری مهر در روستای یساقی از ضعف مدیران شهرستان و شهردار کردکوی واکنش سردار زاده را برانگیخت.او در ویژه نامه پژواک سخن که با سفارش احمدی این تریبون در اختیار سردازاده قرار گرفت در نامه ایی سرگشاده به نظری مهر پاسخ گفت.انتقاد این دو ادامه داشت تا این که نظری مهر توانست با نفوذ خود در دانشگاه علوم پزشکی استان برغم حمایتی که امام جمعه و فرماندار شهرستان از دکتر عظیمی داشتند،یکی از نیروهای نزدیک به خود را به عنوان رئیس بیمارستان کردکوی معرفی کند.

حضور دکتر جمال در شبکه بهداشت و درمان کردکوی سبب شد تا او با هدف حذف جریانات وابسته به طیف سردازاده و فرماندار در بیمارستان در گام نخست عذر افشین سردارزاده که در زمان دکتر عظیمی مدیر داخلی بیمارستان بود خواسته شود و او بیمارستان را ترک کند.

-شهردار سابق از نیاز بوجود آمده برای افزایش تولید مسکن و لزوم بهره گیری از تسهیلات ارائه شده از سوی دولت برای ساخت مسکن مهر نهایت استفاده را برد و در این میان با ساختن حلقه حمایتی برای خود از میان انبوه سازان که برخی از انبوه سازان جوان در پاسخ دهی به خدمات او در زمان شهرداریش در این انتخابات همچنان با او هستند تلاش می کند تا با استفاده تغییراتی که در مبلمان شهری کردکوی در زمان او بوجود آمده خود را به عنوان یک نیروی تحول گرا در نزد افکار عمومی شهروندان کردکوی معرفی کند.

حضور او به عنوان رئیس دفاتر نمایندگی نظام مهندسی در غرب گلستان فرصتی را برای او فراهم ساخت تا از این جایگاه حداقل بتواند آرای برخی از مهندسان این حوزه را بدست آورد.او بعد از استعفا از شهرداری در ساختمان نظام مهندسی کردکوی مستقر شد و در کنار مدیریت خود بر این مجموعه به رایزنی انتخاباتی مشغول است.بر اساس اخبار بدست آمده او جزو سه نفر افرادی بود که تا روز دوم نام نویسی انتخابات ثبت نام کرده است.برخی از آگاهان سیاسی معتقدند که او فاقد مدرک کارشناسی ارشد و یا معادل آن است اما هواداران او با رد این مطلب ۸۰۰ ساعت آموزش ضمن خدمت را دلیل پذیرفتن مدرک معادل کارشناسی ارشد او اعلام می کنند.

حضور سردارزاده و جمع هوادار او در فضای رسانه ایی بدون حاشیه نیز نبوده اند. راه اندازی وبلاگ هواداران او در فیس بوک و انعکاس آن در هفته نامه سلیم واکنش او را برانگیخت و در تکذیبه ایی که او برای این نشریه فرستاد و در سایت شخصی خود آن را منعکس کرده است هر گونه فعالیت با عنوان هواداران خود را در سایت غیر قانونی فیس بوک کار مخالفان خود برای پرونده سازی علیه خود بیان داشت.با نگاهی به سایت شخصی او و قرار گرفتن گل آفتابگردان در نشان این سایت ناشی از علاقه او به این گل دارد.البته در عرف و ضرب المثل عامیانه گل آفتابگردان مصداق خوبی ندارد.قرارگرفتن معنا دار عکس شهید حسن باقری و زندگینامه او نشان از علاقه او به این شهید والامقام دارد.

روحیات بلند پروازانه سردار زاده و تقابل او با سید جمال حسینی شهردار سابق کردکوی سبب شد تا او درست بعد از روی کار آمدن بر مسند شهرداری هزینه پرداخت شده خرید آسفالت در زمان شهرداری سید جمال که به علت مشکلات تامین قیر و نوسان قیمت از سوی کارخانه به موقع تحویل نشد و بعد از رفتن سید جمال از شهرداری ،سردار زاده با در اختیار گرفتن آسفالت انجام آن را تحت عنوان نهضت آسفالت در شهر به نام خودتمام کرد. او در این کارزار انتخاباتی با توجه به املای نوشته شده اش در شهرداری با چالش های جدی مواجه خواهد شد. به غیر از این دو نامزدهای اشاره شده در بالا دکتر حمید رستمانی رئیس سابق مرکز بهداشت کردکوی که سابقه حضور در دانشگاه علوم پزشکی استان در جایگاه رئیس حراست را دارد.

با توجه به خاستگاه سیاسی او از اردوگاه چپ در این دوره از انتخابات به عنوان نامزد مستقل حضور دارد.زمزمه ها ثبت نام نامزدی به نام ساور سفلی که عضو ارشد سپاه در تهران است نیز به گوش می رسد. حضور این فرد در انتخابات که او نیز همولایتی ساور از روستای النگ می باشد کار را برای او در این دوره از انتخابات سخت تر می کند.


شهرستان های بندر ترکمن و گمیشان:
از این دو شهرستان نام دو نامزد انتخاباتی بیش از دیگران بر سر زبانها است. عبدالجلال ایری مهندس شهرسازی گرایش توسعه منطقه ایی،درسال ۱۳۴۸ در روستای پنچ پیکر بدنیا امدو تحصیلات ابتدایی وراهنمایی رادرپنچ پیکر وتحصیلات دبیرستان رانیز دربندرترکمن به اتمام رساند سپس جهت ادامه تحصیل به تهران عزیمت نمود،ودرسال ۱۳۷۲ ازدانشگاه تهران فارغ التحصیل شد.وتاسال ۱۳۸۰ درتهران مشغول فعالیت بود .

پس ازآن باانتقال مهندسین مشاورشهرنقش به گرگان فعالیت حرفه ایی خودرا دراین شهر ادامه داد.از سوابق و فعالیت ها ی او می توان به کارشناس دفترمطالعات جامع ونظارت وزارت جهادسازندگی سابق ،کارشناس مشاورمعاون وزیر جهادسازندگی ، کارشناس شهرداری تهران ، همکاری با موسسه بین المللی زلزله ومهندسی زلزله شناسی ،ایشان درحال حاضر بعنوان عضو هئیت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان ، رئیس گروه تخصصی شهرسازی استان گلستان ، عضو کمیته تخصصی شهرسازی شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور، رئیس هئیت مدیره ومدیرعامل مهندسین مشاور شهرنقش و مدرس دانشگاه فعالیت می کند.

حضور پررنگ هواداران او در تبلیغات مطبوعاتی و فضای سایت های اینترنتی نشان از نگاه او در استفاده از نقش این رسانه ها و نفوذ آنها در میان جوانان صحرا دارد.با بررسی هر خبر انتخاباتی مربوط به او نظراتی که از سوی جوانان ترکمن از روستاها و بخش های مختلف ترکمن صحرا ارسال می شود نشان از فعالیت هدفدار حامیان او برای نشان دادن قدرت حضور خود در فضای سایبری دارد.

بر اساس اخبار بدست آمده او در گام اول در ایجاد موج در بین مردم و جوانان ترکمن موفق بوده است و در صورت عبور از فیلتر نظارتی شورای نگهبان یکی از گزینه های مطرح برای راهیابی به دور دوم انتخابات در این دوره است.

عبدالحکیم فیروزی نامزد بازمانده از انتخابات دور دوم مجلس هشتم از یکسال پیش با سیاست چراغ خاموش و موتور روشن پای ثابت تمامی مراسمات ختم در ترکمن صحرا و مجالس شادی دوستان و حامیان خود بود.

در انتخابات گذشته اختلاف او و ناز محمد ولی پور سبب شد تا او با گذر از تخریب های حامیان او با تلاش فراوان خود را به دور دوم انتخابات برساند. در این دوره او عزم خود را جزم کرده تا با توجه به شرایط بوجود آمده دوباره بخت خویش را بیازماید.برخی از گمانه زنی ها حاکی از آن است که او این بار نیز ممکن است بدلیل اختلاف با جبار ایری و ولی پور و گرایش این دو به سمت جلال ایری در رقابت تنگاتنگ با این مهندس تکنوکرات عرصه انتخابات را به او واگذار کند.

البته تا زمان تبلیغات انتخاباتی و روز اخذ آرا با توجه به سختی نگه داشت این موج از سوی هوادارن ا

استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

vqh 11 دي 1390
سلام اسمی از پدیده انتخاباتی این دوره یعنی از حاج رحمت جلالی میاندره نبرده شده است

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.